Text – Redacció-RTVE Catalunya. Fotos – RTVE Catalunya.
RTVE Catalunya estrena dimarts a La 2 ‘Perseguint cognoms’, la conductora del programa, Carla Lladó, recorre tota Catalunya per descobrir l’origen i les curiositats dels nostres cognoms. Guiada pel misteriós Tom, la Carla coneixerà una gran quantitat de filòlegs, historiadors, aficionats a la toponímia… que l’ajudaran a trobar tot allò que volem saber sobre els nostres avantpassats.

La Carla coneixerà històries personals de diversos portadors anònims i la part més familiar d’altres portadors famosos com la Gisela,l’Àlex Corretja,l’Ada Parellada, en Carlos Latre o en Juan Avellaneda, entre molts altres. En definitiva, la Carla i el Tom miren de conèixer el nostre passat per entendre el nostre present.

El primer capítol: Lladó

La Carla Lladó investiga al primer capítol el possible origen d’un cognom molt especial, el seu, Lladó. Durant la investigació la Carla visitarà el municipi de Lladó, a l’Alt Empordà, coneixerà una família de fusters molt trempada i, de tornada a Barcelona, tindrà ocasió de parlar amb una amiga amb la que comparteixen molt més que un cognom, la Gisela.
Deja una respuesta