Carmen Machi: “La autora de Las meninas és imperdible, tremendament actual i humana”

Text – Redacció-Premsa Focus. Fotos -Premsa  Focus.
El pròxim 22 d’abril arriba al Teatre Goya La autora de Las meninas, una comèdia distòpica escrita i dirigida per Ernesto Caballero. És la primera ocasió que el dramaturg i director estrena una obra al Goya. Josep Maria Pou, director artístic del teatre, ha destacat aquest matí en roda de premsa que Caballero és “història viva del teatre espanyol contemporani” i que és un plaer tenir-lo a Barcelona.
La autora de Las meninas és una coproducció de Focus i el Centro Dramàtico Nacional – INAEM, que s’estrena oficialment a Barcelona el dia 24 d’abril. Tant Ernesto Caballero com els membres del repartiment de l’espectacle han volgut expressar la seva il·lusió per treballar amb Focus “en aquesta aventura artística”, ha dit el director del CDN. D’altra banda, Carmen Machi, protagonista del muntatge, ha explicat que sempre que ve a Barcelona se sent en “zona de confort” i ha volgut agrair a la productora la seva “meravellosa col·laboració teatral” en aquest projecte.
A l’actriu i a Caballero els uneix una estreta relació d’amistat. En l’àmbit professional han treballat junts en cinc ocasions. “Admiro profundament a Ernesto”, ha confessat Machi, “té l’habilitat d’encadenar les paraules d’una manera sorprenent. La seva escriptura és d’un brillantíssim nivell. Ernesto és pur rock&roll, aconsegueix fer que la funció sigui propera, palpable”, ha afegit.

Una peça de gran actualitat

Ernesto Caballero ha escrit una faula distòpica que “especula sobre un futur no molt esperançador”, ja que planteja una eventual venda del patrimoni quan l’Estat espanyol es troba immers en profunda crisi econòmica. “Un resultat inimaginable que no resulta tan inversemblant”, ha confessat Caballero, que va plantejar la venda del quadre de Las meninas com el punt de partida de l’obra. Una peça que, amb grans dosis d’humor, explica com una religiosa copista és contractada per la nova direcció del Museo del Prado per realitzar una còpia exacta del quadre de Velázquez i, així, poder vendre l’original. “És una funció imperdible”, ha assenyalat Carmen Machi, “és tremendament actual i humana”.

Una comèdia amb tres personatges únics

La línia temàtica de l’obra aborda dos aspectes principals: d’una banda, la relació de l’Estat amb el seu patrimoni artístic i cultural, i d’altra banda, la responsabilitat i funció de l’artista contemporani en els nostres dies. El muntatge ofereix una mirada satírica sobre l’art, el lloc de l’artista en el món i l’abstracció que emmalalteix a bona part de la creació contemporània.
Carmen Machi encarna a Sor Ángela, aquesta monja que va “patint una transformació progressiva i relacionada amb el despertar de la vocació artística”, ha explicat el director. L’actriu ha admès la dificultat inicial d’interpretar els personatges escrits per Caballero, però ha reconegut que Sor Ángela “és un caramel molt ben embolicat”.
Mireia Aixalà és la directora del Museo del Prado, un personatge que té com a objectiu vendre part del patrimoni del país per salvar el deute econòmic que arrossega. “Aquesta situació l’hi genera un gran conflicte entre allò que és correcte per a l’economia del país i el que ella sent, que és salvar el patrimoni artístic”, ha explicat l’actriu.
El guarda de seguretat del museu en què es desenvolupa l’argument de l’obra està interpretat per Francisco Reyes. Aquest personatge desperta en la monja “la recerca d’una veu pròpia com a artista”, ha explicat l’actor.
Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s