Text – Redacció-Premsa Teatre Akademia. Fotos – David Ruano.
És una de les relacions més turmentoses i morboses de la història de Hollywood. L’enemistat entre les actrius Bette Davis i Joan Crawford va traspassar les pantalles i ara arriba a la cartellera teatral de Barcelona de la mà del Teatre Akadèmia, on el seu director artístic Guido Torlonia dirigeix i estrena per primer cop a l’estat el text del francès Jean Marbeuf Qu’est-il arrivé à Bette Davis et Joan Crawford?. I ho fa amb dues actrius de luxe: Carme Elias serà Bette i Vicky Peña serà Joan.

La traducció del text corre a càrrec de Joan Casas, l’espai escènic de Sebastià Brosa i Paula Bosch, i la caracterització de les actrius à càrrec d’Helena Fenoy i Marta Ferrer (directores del departament de maquillatge dels programes Polònia i Crackòvia de TV3).
Què va passar amb Bette Davis i Joan Crawford? s’estrenarà el pròxim 27 de febrer al Teatre Akadèmia i estarà en cartell fins el 31 de març, amb les entrades de la primera setmana gairebé exhaurides.
Dues actrius en lluita per recuperar el protagonisme a Hollywood

Què va passar amb Bette Davis i Joan Crawford? aconsegueix traslladar l’espectador/a al món dels anys 60 a través de la llegendària rivalitat entre Davis i Crawford durant el rodatge de la pel·lícula What Ever Happened to Baby Jane? de Robert Aldrich. De fet, aquesta rivalitat fou decisiva en l’èxit de la pel·lícula, que va acabar revitalitzant les pròpies carreres de les actrius.
A través de cartes, escrites amb gran eloqüència i ironia per part de Jean Marboeuf, i amb una escenografia que contraposa el seus dos camerinos, les dues actrius faran tot el que estigui a les seves mans per poder seguir sent les protagonistes indiscutibles en una indústria liderada pels homes. I llança la reflexió: no van ser, en realitat, Bette i Joan víctimes d’un sistema misògin que les tractava com a titelles?
Un text àcid, ple d’humor i carregat de refinats enfrontaments verbals que posen al descobert aquesta cèlebre rivalitat.
Susan Sarandon i Jessica Lange també han sigut Bette i Joan recentment
En una sèrie d’HBO. Les oscaritzades Jessica Lange i Susan Sarandon han donat vida a Crawford i Davis, respectivament, a la sèrie Feud: Bette and Joan, molt ben rebuda per la crítica.
La sèrie explora com les dues actrius suporten la vellesa, el sexisme i la misogínia a la vegada que es segueixen aferrant a l’èxit i a la fama en el crepuscle de les seves carreres.
Què va passar amb Bette Davis i Joan Crawford?: ESTRENA el 27 de febrer
Deja una respuesta