Texto – Redacció Barnafotopress-Premsa Festival de Cinema de Sitges. Fotos – Barnafotopress.
La 46a edició del Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya s’ha inaugurat avui amb la presentació de la pel·lícula d’Eugenio Mira Grand Piano. Àngel Sala, director del Festival, ha afirmat que el certamen aposta pel cinema català i espanyol, i que considera que hi ha abundants propostes de qualitat, al·ludint a Grand Piano però també a la resta de produccions catalanes i de la resta de l’Estat que passaran per les pantalles de Sitges 2013.
Per la seva banda, Elijah Wood, que repeteix al Festival, ha destacat que s’hi ha trobat “com a casa”. Així mateix, ha esmentat la vàlua de la seva experiència rodant a Barcelona, malgrat el repte que ha suposat protagonitzar una cinta com Grand Piano. El director, Eugenio Mira, ha parlat de l a importància de la figura del productor per fer possibles els projectes cinematogràfics, i ha agraït a Rodrigo Cortés l’aposta que ha fet per la seva figura com a realitzador.
La «premiere» del filme, que ha tingut una gran acollida, ha tingut dues inauguracions com ja es va fer el 2012, a l’auditori Melià Sitges, i el Cinema El Retiro, on el públic ha pogut veure en viu i en directe a un dels grans rostres del cinema fantàstic, Elijah Wood, molt popular pel seu personatge de «Frodo» al Senyor dels Anells, i que el 2012 va rebre la preuada «Màquina del temps» del Festival.
La red carpet del Festival ha vist altres rostres esperats, com el d’Eli Roth o el de Terry Gilliam. Precisament, demà Terry Gilliam protagonitzarà diversos actes a Sitges. A més de presentar el ser darrer treball, The Zero Theorem, l’ex Monty Phyton oferirà una roda de premsa i una masterclass oberta al públic.
Deja una respuesta