Text – Redacció-TV3. Fotos TV3.
El programa “Batalla monumental” torna a TV3, amb el popular presentador Roger de Gràcia, que ha voltat per tot Catalunya per presentar els monuments de cada batalla, i amb dues reporteres, la periodista Candela Figueras i l’actriu Laia Fontàn. Totes dues viatgen en paral·lel a cada localització per buscar les millors armes i històries per aconseguir que el seu monument sigui el guanyador de cada programa, amb els vots dels espectadors.

Entre les novetats d’aquesta temporada, hi ha la incorporació de Laia Fontàn, coneguda pel públic de TV3 per la sèrie “Les de l’hoquei”, i la recreació en 3D dels monuments, que permetrà entendre més bé la història i l’evolució dels monuments que participen en el programa, en un format que combina divulgació i entreteniment.

Capítol 1. Batalla de fortaleses: el castell de Mur i el castell de Montsoriu

Al primer programa de la segona temporada, la batalla es lliurarà entre dues fortaleses inexpugnables: el castell de Montsoriu (la Selva), considerat el castell gòtic més bonic de Catalunya, i el castell de Mur (Pallars Jussà), el castell romànic més espectacular del país.
Candela Figueras i Laia Fontàn buscaran els millors arguments i els testimonis més convincents per aconseguir que el seu monument sigui el guanyador del capítol. Disposades a fer el que calgui, en aquest enfrontament aprendran a lluitar amb armes medievals i coneixeran la història dels grans cavallers que van habitar els dos magnífics castells: Bernat II de Cabrera i Arnau Mir de Tost.
En aquesta batalla medieval, les ajudaran a convèncer l’audiència dues cares ben conegudes per als espectadors de TV3. El popular humorista i presentador d’“El foraster”, Quim Masferrer, un autèntic fanàtic del castell de Montsoriu, i el periodista i escriptor Martí Gironell, que revelarà la història que amaguen els frescos de la col·legiata del castell de Mur, que va inspirar el seu llibre “Strappo”.
Roger de Gràcia farà d’àrbitre neutral d’aquesta batalla, en què l’audiència tornarà a fer de jurat i decidirà el primer finalista de la segona temporada votant a les xarxes socials del programa.

Per participar-hi, es podrà fer a través dels perfils de @BatallaTV3: instagram.com/BatallaTV3, facebook.com/BatallaTV3 i twitter.com/BatallaTV3. Les votacions començaran cada dijous, durant l’emissió del programa, i es podran fer arribar fins al dimecres següent. El resultat de cada setmana es donarà a conèixer els dijous a la tarda al “Tot es mou”, just abans de l’emissió de la pròxima “Batalla monumental”, el mateix dijous a la nit.
Els monuments i els testimonis de la segona temporada

Durant cinc capítols, competeixen deu monuments, que s’enfronten en cinc batalles: el castell de Montsoriu i el de Mur; els recintes emmurallats de Montblanc i de Cervera; el Palau de la Música Catalana i la cripta i la colònia Güell; la cartoixa d’Escaladei i el monestir de Santa Maria de Ripoll, i el Poble Vell de Corbera d’Ebre i el Born Centre de Cultura i Memòria de Barcelona.
Al sisè programa es lliurarà la gran batalla final en directe des de la Seu Vella de Lleida, amb els cinc monuments finalistes, on es decidirà el guanyador d’aquesta temporada, i el setè capítol mostrarà l’altra cara de “Batalla monumental”.
El programa compta amb la intervenció de personatges populars vinculats emocionalment amb cada monument: hi apareixen els pilots Marc Márquez i Àlex Márquez, els músics Joan Reig, Santi Balmes i Els Amics de les Arts, els actors Quim Masferrer i Lluís Soler, la cuinera Gessamí Caramés o l’historiador Toni Soler, entre d’altres, que contribuiran a fer decantar les votacions del públic.
Les audiències
“Batalla monumental” torna a TV3 després dels bons resultats d’audiència de la primera temporada, amb 1.338.000 d’espectadors d’audiència acumulada, una mitjana de 229.000 persones i un 10% de quota de pantalla. També va ser un èxit de participació a les xarxes socials, on va superar les 220.000 votacions (de les quals 70.000 a la batalla final) i va aconseguir arribar als 45.000 seguidors als perfils del programa a Facebook, Twitter i Instagram.
Els monuments que van competir la primera temporada van ser les restes arqueològiques d’Empúries i de Tàrraco, el castell de Miravet i el de Cardona, l’església de Sant Climent de Taüll i el monestir de Sant Pere de Rodes, la Pedrera i el Recinte Modernista de Sant Pau, el monestir de Santes Creus i el de Poblet, i la catedral de Girona i la Seu Vella de Lleida, que va ser la guanyadora.
La producció
Aquesta segona temporada, també dirigida per Uri Garcia (“Joc de cartes”, “Casal Rock”, “El 23F des de dins”, Premi Ondas 2001) i produïda per Sàpiens (“Sota terra”, “Manual de supervivència”, “La mort de Guillem”), torna a mostrar, amb intensitat i profunditat, la bellesa i les virtuts dels monuments seleccionats, d’una manera entretinguda i rigorosa.
“Batalla monumental” és una producció del Departament de Programes Culturals de TV3 amb la col·laboració de Sàpiens. Aquest projecte va ser seleccionat per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, a la convocatòria per fomentar produccions audiovisuals i reactivar el teixit empresarial d’aquest sector.
Deja una respuesta