Entrevista a l’equip artístic del musical “Tots som Anna Allen”, que es pot veure a l’Almeria Teatre de Barcelona

TExt i Fotos – Albert Roca. 

Des del passat dimecres i fins diumenge 24 d’abril l’Almeria Teatre acull la comèdia musical “Tots som Anna Allen, interpretada per Mònica Macfer (Boig per tu; 40, el musical; Tarzan), Noèlia Pérez (La nit de Sant Joan; Carmella, Lilil, Amanda; Hello Dolly), Sergi Cervera (Polònia, Good Night Whitney, Això és el que hi ha) i Ernest Fuster (Lo tuyo y lo mío; Grease; 50 sombras, el musical). La història comença quan Emma Casademont, una gran actriu del teatre català, i Mario Torres, director que comença a destacar en el panorama cinematogràfic i televisiu, estan realitzant el càsting per a la seva nova producció: Persona, el musical, basat en la pel·lícula homònima d’Ingmar Bergman, i es presenta Anna Allen, una noia jove que afirma admirar-los des de sempre, preguntant per fer l’audició. Mario la reconeix de seguida, ella és una actriu molt famosa i és sabut per tothom que ha estat treballant ni més ni menys que a Hollywood i, sense pensar-s’ho dues vegades, la contracta.

ana portada

Preg. La història parteix del que li va succeïr a l’Anna Allen, però va una mica més enllà no?

Mónica Macfer. Sí, parla de la nostra societat, de la facilitat per vendre fum el que volem fer i no el que realment som.

Noelia Pèrez. Del que comporta aquest món i el que surt a les xarxes. És una excusa per anar en aquest punt.

Ernest Fuster. És un referent del que passa a través del personatge concret d’Anna Allen, però segur que hi ha molts casos semblants. Comences a posar en bonic coses quotidianes i la necessitat et porta a que aquella bola de neu sigui cada cop més grossa i et creguis la teva pròpia mentida.

Preg. Hi ha un personatge principal, però tots tenen la seva funció important

Noelia. Molt encertadament el Pau i el Joan han agafat a la persona d’Ingmar Bergman per rebentar-ho tot, i es fa una crítica de musicalitzar tot el que sigui. Tots els personatges que s’exposen són molt vius i enriquidors. Els personatges tenen entitat pròpia i defensen un territori en el qual ens reconeixeriem, com és el cas de preparar un curriculum, i generen molta comèdia.

ana 1

Preg. Continuant al que fa la Anna Allen i la mentida, com es tracta en aquesta obra?

Noelia. L’Anna Allen es veu atrapada en la pròpia mentida, vol desmentir, però no pot, no sap com aturar-ho, sobretot després que l’han ofert la feina. I No sap com arribar fins al final. Hi ha moments que l’obra fa riure molt, quan es veu això.

Preg. I les cançons ajuden a enriquir la història?

Noelia. No m’agraden els musicals on la història no fa avançar el musical. El que jo necesito com actriu és que passin coses i aquí pasen.

Ernest. La fórmula perfecta del musical és que quan esta ben escrit funciona. I aleshores les cançons tenen entitat pròpia i poden arribar a fer-se números molt espectaculars. I això succeeix en aquest musical. Les cançons ajuden a avançar fins un altre punt. La gràcia és que reflexen del pop eclèctic dels Splac, i com han arribat al teatre, de manera molt teatral.

Noelia Pérez i Ernest Fuster

Noelia Pérez i Ernest Fuster

Preg. Creieu que hi ha un valor afegit amb les obres d’aquí?

Noelia. Jo crec que si això ho haguessin fet a Broadway ho tindriem petat. El Joan és d’una generació que ha begut dels musicals i aquí queda prou demostrat, partint del propi estil. Sap una serie de normes que es compleixen.

ana 3

Preg. I noteu que la gent s’ho passa bé?

Ernest. La gent riu molt, només veient les misèries dels 4 personatges. El riure és constant.

Monica. Rebem molts comentaris positius. I per part de la gent a les xarxes

Sergi Cervera. I et parlaré d’un cas concret. La cap de l’oposició del Parlament de Catalunya recomana la funció. En el seu compte de Twitter ho va dir.

Mónica Macfer i Sergi Cervera

Mónica Macfer i Sergi Cervera

Preg. Però aquest públic sempre és diferent

Ernest. El públic es super necessari i et sorpren amb les seves reaccions, quantitat de coses que no savies.

Noelia. Vaig fer comèdia durant 15 anys i saps que hi ha molts gags que són fixes i que sempre funcionen, però després els dimecres el públic riu d’unes coses i d’altres. No saps el perquè.

Sergi. El públic acaba constituiint-se en individu col·lectivament i respon d’una manera o un altre. El drama es universal i la comèdia és mes cultural i ho destaco de manera positiva. Com a valor en positiu és un humor d’aqui.

ana 2

Preg. Hi ha gags molt divertits

Sergi. El drama apretat és humor. I el que funciona més és quan l’ espectador té informacions que els personatges no tenen, com quan un d’ells no suporta que li diguin bon dia, i aleshores quan un altre personatge li diuen bon dia, surt la gran riallada. Són coses que donen molt de joc.

Preg. Per finalitzar, recomaneu l’obra al públic

Noelia. Ho estem fent molt bé i amb moltes ganes. Hi ha moltes ganes de veure comèdies i desconnectar, i si estàs acompanyat de riallades millor.

Sergi. Si no vas a veure Anna Allen la teva vida serà miserable….. jejeje… –Tot l’equip esclata a riure-

 

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s