‘Anna’, el thriller psicològic sobre l’acceptació d’una pèrdua, al Teatre Gaudí

Text – Redacció. Fotografíes – Teatre Gaudí.

L’1 de febrer s’estrena al Teatre Gaudí Barcelona el thriller psicològic ‘Anna’, un drama que explora l’etapa del dol i l’acceptació d’una pèrdua, escrit i dirigit pel Marc Torrecillas i on les actrius Gemma Deusedas i Anna Carreño interpretaran el personatge del mirall, l’Anna. De l’1 al 25 de febrer a la Sala Petita del Teatre Gaudí Barcelona.

L’estancament físic i emocional que es pot produir durant l’etapa de dol és el nucli de l’espectacle; l’Anna es refugia a les golfes de casa seva, on un diàleg revelador esdevindrà una lluita psicològica per tornar a la seva identitat perduda i la deslliurarà del sentiment de culpabilitat.

La proposta escenogràfica parteix del concepte de les golfes com a doble espai. El real – on passa l’acció –, i el fictici, la ment de l’Anna. Els calaixets de fils d’una merceria, són alhora els pensaments i records confusos de la protagonista, que anirà obrint i tancant durant la seva evolució a escena. Un mirall es convertirà en el reflex psicològic de l’Anna, la realitat que ha creat dins el seu cap.

Marc Torrecillas, format com a dramaturg a l’Ateneu Barcelonès, signa l’autoria d’aquest text. Ha treballat a l’Obrador de la Sala Beckett amb autors com Toni Cabré, Helena Tornero, en Ricard Gázquez o la Mercè Sarrias. La Xaro Campo, graduada en dansa clàssica pel Conservatori Superior de Dansa de València, assistirà en la direcció i el moviment.

El personatge de l’Anna l’interpretaran la Gemma Deusedas i l’Anna Carreño. Deusedas ha participat en més d’una vintena d’espectacles, entre  els que destaquen: Swing (Màrius Hernández – Aquitània Teatre), Qui a casa torna (H. Pinter – Teatre Gaudí) o Es fa fosc (Jordi Centelles – Sala Flyhard). A banda, en televisió, ha format part de nou temporades al programa Polònia (TV3).

Anna Carreño, l’altra actriu que serà ‘Anna’, ha participat en La Ratonera (Paco Mir – Teatre Apolo), Toc Toc (Laurent Baffie – Teatre Borràs) o Animals de companyia (Estel Solé – Teatre Capitol). En televisió, l’hem pogut veure a Minoria Absoluta, i també ha treballat com a regidora en programes com Hora Punta de TVE.


SINOPSI

Una nit de Sant Joan, l’Anna, una nena que viu tancada a les golfes d’una casa d’un poble de la costa, rep la visita inesperada de la misteriosa Noia del mirall. De seguida es posen a jugar a un joc infantil, aparentment innocent.

Però a mesura que el joc avança, el sol que entra per la finestra es pon i els contorns de llums i ombres es tornen difusos, l’ambient canvia fins a crear una atmosfera angoixant on ja res no és el que sembla.

Entre jocs i balls, la Noia i l’Anna expliquen la seva història, els seus desitjos i les seves pors sense adonar-se que parlen del mateix, vist des de les seves pròpies percepcions. Aquest fet desemboca en un conflicte: la lluita per acceptar el que és real i el que no. Quina connexió tenen els personatges? Les dues aniran descobrint, alhora que l’espectador, qui és veritablement aquesta Noia i què necessita de l’Anna.

Deja un comentario

Blog de WordPress.com.

Subir ↑