Text – Redacció-Premsa Teatre Akadèmia. Fotos – David Ruano.
El Teatre Akadèmia engega la seva temporada 2018 – 2019 el proper 14 de setembreamb l’estrena de Sarab, de la Companyia A3 Teatre, formada per Alícia González Laá, Andrea Segura i Albert Tola. L’obra, dirigida per Andrea Segura i escrita pel dramaturg Albert Tola, -que ja va estrenar al Teatre Akadèmia Mala nit i la traducció de Yes, potser de Marguerite Duras, totes dues peces posades en escena per Andrea Segura- planteja la història de tres dones que hereten patrons de comportament amorosos a través de les lleialtats afectives envers les generacions precedents de la família. Una polifonia de veus generacionals en femení que situa l’acció entre Barcelona, Buenos Aires i Marràqueix.
SINOPSI: Tres dones per a un mateix nom, tres generacions
Blanca talla molt bé la carn, per la qual cosa, quan el seu marit mor a la guerra de Cuba i, a més, un amant l’extorsiona, ella fuig cap a Argentina i allà hi obre una carnisseria pròspera. Perseguida per l’amant, torna a la Barcelona de la postguerra amb només un bagul i li exigeix a la filla “Blanca” que tingui cura d’ella durant la seva vellesa. Blanca segona es deixarà portar per un romanç novel·lesc amb un trinxeraire que coneix durant un bombardeig en plena guerra civil i que es fon els últims béns del bagul. Alhora, Blanca tercera, buscarà la passió amb què desitjaria estimar al seu marit amb el germà d’aquest. Però la tarda en què haurien de fugir junts, Blanca rep una visita estranya de la seva mare. Per què apareix precisament aquest dia? Podrà discernir les emocions veritables dels miratges, d’aquests sarab, com es diria en àrab?
Sarab, una coproducció del Teatre Akadèmia, compta amb la interpretació de Laia Alberch, Elena Fortuny i Isabelle Bres i mostra com aquelles certeses que creiem pròpies, en realitat, no només s’emmarquen en el nostre context històric, polític i social, sinó en el centre mateix de la nostra genealogia.

En aquest sentit, Tola afirma: «la història de les nostres guerres, de les nostres ciutats, dels nostres amors i dels patrons de comportament que es manifesten, d’alguna manera que encara no aconsegueixo a comprendre del tot, formen un sol conjunt i un únic enigma. He escrit Sarab amb l’atrevida intenció d’intentar comprendre a les dones de la meva família.»
Sarab estarà en cartell dues úniques setmanes: del 14 al 30 de setembre.

Deja un comentario